Uw winkelwagen is leeg

Onze levertijden te lang? Een vergelijking.

Vaak hoor ik dat de 4 tot 8 dagen levertijd die bij een artikel staat voor sommige mensen te lang is (Vergeet niet dat we onze artikelen uit 3 verschillende landen halen en dat we zelf niet alle 20.000 artikelen op voorraad hebben.) dan annuleren ze na 2 dagen de bestelling omdat ze bij een andere webwinkel hebben gezien dat het artikel meteen verzonden kan worden.

Met regelmaat hoor ik dan de zelfde naam van een webwinkel opduiken en nu dacht ik; Dat ga ik eens als proef ook doen, daar bestellen. De webwinkel die ik vaak hoor noem ik in dit verhaal fictief zappvi.nu. Ze hebben blijkbaar ook artikelen op voorraad die bij mij pas over 2 maanden op voorraad komen omdat ze nog uit productie moeten komen dus dat zou erg knap zijn.

Een klant wilde perse de Funko Pop! Van Peggy bundy binnen 2 dagen in huis hebben. Deze klant had de levertijd niet gelezen die op de productpagina staat en mailde mij om de bestelling te annuleren omdat hij deze bij Zappvi.nu morgen in huis zou hebben en bij mij een levertijd van 4 tot 8 dagen was.

Dit was voor mij een mooie gelegenheid om de proef op de som te nemen. Ik zoek op de desbetreffende website naar de Funko Pop! Van Peggy Bundy en inderdaad, er stond het volgende bij: Beschikbaar, klaar om verzonden te worden. Ik klik het artikel in de winkelmand en reken af. Dit was op woensdag 21 augustus. Dus ik ga er dan van uit dat het artikel op donderdag 22 augustus verzonden wordt, ik ga er niet eens van uit dat ze het artikel dezelfde dag op de post doen. Daarom zou ik verwachten dat ik deze Funko Pop! Vrijdag de 23ste in huis heb.

Woensdag, donderdag en vrijdag gaan voorbij, ik heb geen track en trace code ontvangen maar ondertussen wel 6 mailtjes met reclame, 2 per dag, en ze vieren feest bij zappvi.nu mailen ze, blijkbaar omdat ze er weer een bestelling bij hebben en ik krijg de 3de kortingscode in mijn mailbox. Zaterdag en zondag is het wat rustiger en krijg ik maar 1 reclamemailtje per dag (ik heb er intussen al 8 ontvangen) en plots, tot mijn verbazing op zondag de 25ste augustus krijg ik een mail met een track en trace code.

“Jouw bestelling is onderweg” staat in het onderwerp van de mail; Levering verwacht tussen do 29 aug en wo 04 sept. Met daaronder de volgende tekst:

*De meeste producten komen binnen de geschatte leveringstijd aan. Maak je geen zorgen als je jouw bestelling niet binnen deze tijd hebt ontvangen, aangezien er af en toe vertragingen optreden. Wij raden aan 21 dagen te wachten alvorens met ons contact op te nemen om ons te informeren dat de artikelen niet zijn aangekomen.

Dus tot 21 dagen daarna moet je wachten alvorens je met recht mag mailen waar je bestelling blijft?

Op de vroegste dag dat de track en trace code aangeeft dat je je artikel mag ontvangen is het 8 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst maar het kan ook 13 dagen na de besteldatum zijn. Maar..... het kan net zo goed zijn dat je iets langer moet wachten, namelijk 21 dagen daarna nog, je bent dan 33 dagen na de besteldatum verder.

Je kunt dan beter eerlijk zijn ten opzichte van je klanten!
Lees verder onder de afbeelding...

Ik hou jullie op de hoogte...

UPDATE: 3 september, dus 13 dagen na dato heb ik nog geen Peggy Bundy in huis maar wel meer dan 10 mails mogen ontvangen.
UPDATE: 4 september, dus 14 dagen na dato heb ik nog geen Peggy Bundy in huis...
UPDATE: 5 september, dus 16 dagen na dato heb ik nog geen Peggy Bundy in huis...
UPDATE: 9 september staat DHL voor de deur met het pakje. Dus 20 dagen na het bestellen heb ik eindelijk het bestelde artikel in huis welke op voorraad was en direct verzonden zou zijn. Iets op Aliexpress bestellen gaat tegenwoordig nog sneller :) 

Wat ik ook lees bij exclusive Funko Pop's is de volgende tekst;
These exclusive Pops are available in VERY limited quantities. The sticker on exclusive pop!s is not guaranteed.

Dus als je een funko Pop! wil kopen die exclusief is doordat er een sticker op zit wil nog niet zeggen dat je de exclusieve uivoering ook daadwerkelijk krijgt. Het kan dus zijn  dat je de gewone uitvoering krijgt. Waarom schrijven ze dit niet in gewoon het Nederlands op hun website? Nogmaals, je kunt maar beter eerlijk zijn tegenover je klanten.


De waardering van Captain Hook bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.4/10 gebaseerd op 336 reviews.